sâmbătă, 28 aprilie 2012

O săptămână în Germania

Şi uite că s-a dus şi vacanţa asta, una dintre cele mai bune din ultimul timp. Cu toate că anii trecuţi am văzut atât Roma cât şi Parisul, pot să spun că acum am simiţit pentru prima dată cu adevărat diferenţa asta dintre culturi. Trecem peste faptul că şoselele lor arată bestial, că se curăţă săptămânal până şi semnele de pe marginea şoselelor, că e totul ordonat şi impecabil ... şi încerc să trec la subiect. Eu am auzit că nemţii sunt oameni reci şi am fost plăcut surprinsă de amabilitatea şi de modul prietenesc în care ne-au tratat toţi vecinii sau cunoscuţii mătuşii la care am stat (A, da, am stat la o mătuşă, cred că de asta am simţit atât de bine diferenţa dintre naţii, pentru că nu m-am mai limitat doar la zonele turistice ale ţării). Am fost acolo pentru comuniunea verişorului meu care împlineşte 9 ani şi, de când am ajuns(joi) până sâmbătă seara(duminică a fost comuniunea) toţi cei din zonă ne-au bătut pe rând la uşă şi au lăsat cadouri sau mici atenţii (iar prietenii apropiaţi au ajutat la pregătirea mâncării pentru comuniune). Ţin să subliniez că m-au şocat "dimensiunile" oamenilor ... am auzit eu că mai dai din când în când peste o balenă ucigaşă, dar am crezut că lumea exagerează ... acum că am văzut cu ochii mei, cred că e o ţară perfectă de vizitat pentru cei care au complexe de greutate.

Acum că am cam terminat cu impresiile generale, să vă povestesc ce am făcut eu pe acolo. Drumul a fost lung (aproape 24 de ore) dar am avut-o pe bunică-mea care scotea câte o perlă la fiecare 5 minute (puţolog în loc de ginecolog, pulberitate în loc de pubertate etc.) cu care mai înveselea atmosfera. Evident că ne-am şi pierdut, dar am fost binecuvântaţi cu o Europă mare şi e păcat să nu vedem cât mai mult posibil din ea. Prima zi în Germania am petrecut-o în mare parte în casă, principala mea activitate fiind jocurile video, lego-urile, wii-ul şi cam tot ce se învârte în jurul lor.
asta e camera în care am dormit eu



Tot în prima zi, am ieşit cu tata la o plimbare ca să văd mai bine zona (am stat în Orenhofen-s-ar traduce locul speranţei sau cam aşa ceva- , un sătuc undeva în vârful unui munte). Atunci am cunoscut o mare parte din vecini şi din prietenii pe care-i avea tata acolo.



A doua zi am fost la cumpărături, ne-am plimbat dintr-o parte în alta, şi pe lângă toate astea ne-am mai şi pierdut. (Dacă dupa Paris sau Roma ştiam pe de rost toate staţiile metrourilor, cel puţin încă vreo 2 saptamani de azi înainte pot să-ţi spun cam fiecare şosea din zona respectiva unde duce).


Ziua următoare am fost la Flohmarkt, în Messepark, unde am atins principalul scop al venirii mele în Germania: mi-am luat bicicletă nouă. 60 de euro, suspensii high precision, schimbător şi frâne shimano, roţi de semicursieră  ... mai pe scurt, exact ce mi-am dorit.

un magazin de biciclete (raiul pe pământ pentru maniaci ca mine)

eu şi Helga la prima noastră întâlnire




Apoi, din întâmplare am dat peste Porta Negra. Evident, am vizitat tot ce se putea vizita atât înăuntrul cât şi în preajma ei.


un ultim roman rămas să apere cetatea


Duminică a fost comuniunea. A fost destul de plictisitor, mi-am petrecut timpul povestind cu Stephanie, o "vecină", care şi-a făcut studiile în state şi care vorbeşte perfect engleza. Când am prins un moment în care ploaia a stat, am ieşit cu ea şi am plimbat câinele.





Luni am fost invitaţi la Ervin(fostul şef a lui tata) la masă iar apoi am umblat de nebuni toată ziua. Am vrut să mergem la Cascade să facem baie dar din nefericire a fost închis (culmea, drumul către Cascade l-am nimerit perfect) deci am fost la shopping tot restul zilei.

Marti am vizitat Trier-ul, cel mai vechi oraş din Germania.

Catedrala, cea mai veche biserică din Germania. Aici am văzut Cămaşa lui Iisus, care am înţeles că e în oraş numai o dată la 15 ani.


Liebfrauenkirche /  The Church of Our Lady . Una dintre primele clădiri gotice din Germania.



Aula Palatina / Konstantin-Basilika

Miercuri dimineaţa ne-am făcut bagajele şi după un drum de aproape 24 de ore, joi am ajuns acasă.

după vreo 7 ore de mers cu maşina, am oprit să mâncăm.

aşa arăta maşina noastră la întoarcere, încărcată cu tot ce am putut duce:


Deci, a fost o vacanţă faină, care a avut de toate ... dar care a fost cam scurtă. Voi cum v-aţi petrecut vacanţa de Paşti?

1 comentarii:

hapi2233 spunea...

Foarte frumoasa vacanta ta Cris, sa ai noroc de bicicleta.
Noi de Paste am zburat din Germania spre Cluj si ne-am indestulat cu bucatele de pe aici, am petrecut in familie.
Ai observat bine lumea in "dorfuri" e mai prietenoasa si relativ mai unita dar iti dai seama ca in marile orase se schimba nitel situatia
Din punctul meu de vedere nemtii sunt reci in sensul bun

Trimiteți un comentariu