vineri, 27 ianuarie 2012

10 lucruri pe care poti sa le faci cand nu ai inspiratie


De ceva vreme pur si simplu nu pot sa scriu ceva suficent de bun incat sa pot da "publicati postarea" si sa astept mandra comentariile. Am observat ca pe la cateogria 10 cam bate vantul si am zis sa pubilc ceva "in tema" acolo. Deci, 10 lucruri pe care le fac cand nu am inspiratie.

1. Postari nefinalizate
Sunt una dintre acele persoane care are de doua ori mai multe postari nefinalizate decat publicate si uneori, cand nu am inspiratie mai trag cu ochiul acolo, poate ma mai inspira cateva dintre acele idei vechi care nu au fost suficient de bune pentru a iesi la lumina. Uneori functioneaza, alteori ...

2. O plimbare lunga
Preferabil in natura. Din pacate, nu prea mi-am mai permis asa ceva si din cauza sanatatii cat si din cauza programului prea incarcat. Oricum, daca iesi putin, iti oxigenezi creierul si mai esti si cu persoana potrivita o sa ajungi acasa mult mai inspirat decat sperai.

3. Muzica, filme, seriale ...
Fie ca sa te relaxezi, fie te lovesti sau esti impresionat de o idee pe care vrei sa o dezvolti. Iar daca nu merge asa, dar filmul sau serialul vazut totusi a reusit sa te impresioneze, poate-i faci o recenzie.
A, da, chestia asta merge si cu carti. (chiar si dintr-o carte de peste 500 de pagini, citita pe sarite si contra-cronometru am reusit sa scot ceva)

4. Aduna-ti idei
Inspiratia te poate lua prin surprindere iar atunci cand iti vine o idee faina, nu o lasa sa fuga si noteaz-o, poate o sa iti foloseasca la un moment dat. De exemplu, weekend-ul trecut, la un majorat, mi-am lasat vreo 5 note pe telefon (cert e ca scopul nu era numai frica de a-mi pierde ideile).

5. Probleme actuale
Chestii prin care treci sau care te afecteaza in momentul asta. Cand scri despre asa ceva nu prea ai cum sa ratezi. Programul prea incarcat de la scoala, revolutia(asta chiar e un subiect la moda), sau persoanele fara caracter de care te lovesti, nu conteaza, atata timp cat pui suflet in ceea ce scri ar trebui sa vi cu ceva fain. (eu de ce nu fac asta? oo, ba da, fac ... dar nu public de frica sa nu ranesc)

6. O cafea
Iesi cu gasca la o cafea. Acolo se formeaza atomsofera ideala de dezbatutu probleme filosofice existentiale si cu siguranta unul dintre subiectele pe care le abordati acolo merita dezbatut si pe blog. (Cel putin mie mi se intampla destul de des)

7. Amintiri
Uita-te la poze, citeste mesaje vechi ... cu siguranta exista o particica din trecutul tau care ai vrea sa vezi cum prinde viata ... cel putin printre randuri.

8. Confrunta-ti ideile cu ale altora
Adica lasa si alte persoane in care ai incredere sa vada ce lucrezi tu, sa-ti vada incercarile esuate si poate vin ele cu un sfat sau poate reusesc sa te motiveze sa scrii ceva mai bun.

9. Analizeaza
Pierde-te in multime, analizeaza comportamentul oamenilor ... sau, pur si simplu mediteaza la comportamentul si la greselile tale din ultima vreme, la anumite intamplari care te-au marcat. Incearca sa te eliberezi, sa lasi tot ce e mai bun din tine sa iasa la suprafata. Imposibil sa nu gasesti in asta un subiect de scris.

10. Pur si simplu
Da-o in colo de inspiratie, te apuci de scris si ce iasa aia iasa! Daca-ti place publici, daca nu pastrezi si razi mai tarziu de ce ai putut scrie.

A, da, nu uitati ... "Out of nothing, came something!"

Voi ce faceti cand aveti probleme cu inspiratia? Ce trucuri folositi?

7 comentarii:

iulianmindrila spunea...

si mie imi place sa analizez uneori oamnenii din jurul meu fara ca ei sa ma observe...punctul 9

Cristiana spunea...

da, e unul dintre lucrurile pe care am inceput sa le fac chiar si involuntar.

Acum vad ca nu esti in lista blogurilor pe care le urmaresc, greseala mea!

hapi2233 spunea...

Nu stiu, nu m-am gandit....cred ca pur si simplu nu scriu. cateodata imi vin idei citind blogurile altora
De carti si filme nu mai vorbesc......firul epic se intinde repede intre sinapsele mele
Iar intamplarile de zi cu zi.......iarasi sunt surse de inspiratie dar am observat ca tu nu prea scrii despre asta

fuste scurte spunea...

raspuns: stai si nu faci nimic.

Cristiana spunea...

daca scriu despre intamplarile de zi cu zi, scriu sub alte forme, rar povestesc intamplarile ca atare ... poate o excursie,o iesire mai speciala , un training sau o conferinta .. sau povesti insotite de poze. Ar trebui sa incerc sa povestesc mai des :)

buceginatura2000 spunea...

Pentru inspiratie...plimbarea in natura. Si nu doar pentru inspiratie :)

csebuicsaru spunea...

Cand n-ai inspiratie, da-mi un mail. Eu n-am timp :)

Trimiteți un comentariu