miercuri, 2 noiembrie 2011

Reîncarnare sau ... ?

Am citit la Adrian acum câteva zile articolul ăsta şi mi-a revenit în minte o replică din filmul Before sunrise .Jesse zicea la un moment dat că deşi multă lume vorbeşte despre vieţiile anterioare şi chestii de-astea şi chiar dacă nu cred în asta într-un fel sau altul, au un fel de noţiune de de nemurirea sufletului. Acum 50.000 de ani nu erau nici un milion de oameni pe Pământ, acum 10.000 de ani erau cam 2 milioane şi acum am ajuns la 7 miliarde. Dacă fiecare avem sufletul nostru individual, unic ... atunci acestea de unde au venit? Poate că sufletele de astăzi sunt numai nişte fracţiuni din cele originale iar asta ar însemna că fiecare suflet s-a împărţit în 7.000 numai în ultimii 50.000 de ani, care ar însemna un fleac pentru vârsta Terrei. Asta ar însemna că în cel mai bun caz suntem nişte fragmente de oameni în mişcare. Poate de asta suntem atât de împrăştiaţi, de speriaţi şi poate că de asta ne-am diferenţiat atât de mult... poate că ăsta e motivul pentru care avem atâtea defecte, se întâmplă să fim buni doar la câteva lucruri şi de asta ne simţim din ce în ce mai incompleţi, devenind din ce în ce mai mediocrii pe zi ce trece.

9 comentarii:

Iulia Arion spunea...

Mi-au lipsit reflecțiile tale filosofice :)! Adună-te și scrie mai mult :*

Cristiana spunea...

eh, printre studii de caz la română, teme kilometrice la mate, portofolii la info şi alte chestii pe care le ştii şi tu, fac ce pot!

amspuseu spunea...

Intr-adevar, gasesc interesant articolul tau si iti multumesc. Bineinteles ca aceste divagatii despre reincarnare si alte experiente metafizice nu au nici o legatura cu sporirea numarului de locuitori ai planetei. In conditiile in care datoria morala a oamenilor este de a-si sprijini semenii: prin dezvoltarea medicinei pentru combaterea bolilor, prin dezvoltarea economica pentru asigurarea alimentelor, locuintelor si altor nevoi esentiale, prin intrajutorarea si sprijinul pentru populatiile defavorizate; este clar ca singurele metode de autoreglare a optimului populatie umana - capacitate planeta vor fi conflictele armate, dezastrele naturale, pandemiile. Suna crud, dar istoria trecuta si prezenta ne-a oferit destule dovezi pentru acest lucru. In ceea ce priveste slabiciunile si rautatile omenesti, acestea doar au gasit mai mult loc de desfasurare, atita tot. De existat au existat si vor exista intotdeauna, fiind parte intrinseca a naturii umane. Nu trebuie sa incercam sa le gasim justificari mistice sau extraumane.
Iar mediocritatea tot mai evidenta despre care amintesti si tu, despre care mentionam si eu, cred ca vine si din aceasta comoditate oferita de accesul facil la nevoile esentiale ale traiului, fapt ce a atrofiat simtul de cercetare continua, de necesitate imperioasa a progresului. Doar cei prea pasionati isi mai sacrifica mare parte din viata pentru o idee, un proiect.

P.S. Trimite-mi si mie citeva sute de metri din temele tale kilometrice la mate, ca ti le fac eu, sa mai ai si tu putin timp liber.

hapi2233 spunea...

Faci teme la mate? Adi, de ce nu te/am cunoscut eu în real world?
Cris - diviziunea nu scade potentialul atata timp cat sursa care ne alimenteaza ramane constanta. Si aici nu vorbesc de lucruri pamantesti, observabile
In plus noi stiu ca exista o dimensiune umana, aceasta a noastra si n-avem nicio certitudine despre formele din viata din alte galaxii sau mai bine zis dimensiuni......
De ce n-ar exista niste lumi paralele, in care sufletele sa fi avut salas dintotdeauna? :)

amspuseu spunea...

Ce sa spun, Hapi, de multe ori avem regretul ca nu am cunoscut o anumita persoana la un anumit moment din viata noastra. Din pacate, astea sint caile vietii....
Nici acum nu este tirziu, daca ai nevoie de ceva ajutor in finante, contabilitate, piete de capital, legislatie, management.

Cristiana spunea...

daca ma crezi, in ultimele saptamani tema la mate aproape ca a fost cea mai buna parte a zilei

Oamenii intotdeauna au cautat fel de fel de explicatii la acele lucruri care il depasesc si care pe tot parcursul acestei vieti vor fi invaluite intr-o aura de mister... de cand ma stiu am fost fascinata de aceste lucruri si intotdeauna mi-a placut sa ma joc cu notiunile astea, sa le combin, sa vad ce poate iesi si cat de departe pot sa ajung.
Sunt o mare fana a conspiratiilor :D

INTJ spunea...

sau, aplicand lama lui occam, poate ca doar ne dorim sa existe acel ceva nemuritor numit "suflet" ...

Cristiana spunea...

ai dreptate,nici asta nu se exclude...

hapi2233 spunea...

Adi, o sa iti scriu pe mail probabil. As avea o intrebare la care ai putea eventual sa-mi dai un sfat si e legata de asigurari. DE sau Romania? :)

Cris - am avut si eu infinit mai multe intrebari la 20 de ani. Curios e ca am gasit pe undeva raspunsul, la multe teme chiar si spirituale sau catre transced spiritualitatea.Numai ca , pe cand credeam ca se dizolva raspunsurile undeva in subconstient si ma simt oarecum mai in siguranta pentru ca le port in mine......au aparut alte intrebari si alte curiozitati.
Imi pare rau ca temele la matematica au fost cea mai buna parte a zilei, pentru mine suna infricosator, dar tie poate ca-ti place matematica

Trimiteți un comentariu