duminică, 4 septembrie 2011

Seminar naţional - Predeal (30.08 - 03.09)

Ştiţi că uneori ţi se poate întâmpla un lucru care te schimbă pentru tot restul vieţii ... ei bine, acest seminar naţional pentru mine face parte dintre aceste lucruri, fiind cea mai reuşită experienţă de acest fel din viaţa mea şi cu siguranţă acolo s-au petrecut cele mai frumoase şi emoţionante momente din vara asta. Ar fi mult prea multe de spus, aşa că o să încerc să vorbesc doar despre anumite lucruri:

Oamenii.
Nu pot să vorbesc despre asta decât cu lacrimi în ochi. Mă bucur extrem de mult că am ajuns până acolo şi pentru că am cunoscut atâţia oameni extraordinari cu care am legat prietenii frumoase. Au fost 17 echipe, 87 de adolescenţi ... fiecare având propriul stil de a gândi, de a face ceva şi toţi fiind foarte inteligenţi, creativi, veseli şi extrem de sociabili. A fost interesant să auzi atâtea păreri, fiecare fiind într-o oarecare măsură diferită de a ta şi să socializezi cu oameni din toate colţurile ţării. În prima zi, echipa noastră s-a unit cu o echipă din Galaţi, Energy Willow (de la care am învăţat ce înseamnă peleţii şi cu care ne chinuiam în fiecare dimineaţă să facem o prezentare) iar facilitatorul a fost Cătă. Pe ei i-am cunoscut cel mai bine şi cu ei am împărţit cele mai multe "experienţe". De precizat şi că la sfârşitul fiecărei zile prezentam ce am făcut în faţa altui holding de la care aşteptam feedback iar cei care ne-au "zguduit" bine în a doua zi ne-au ajutat cel mai mult ... atât prin răspunsul pe care l-am găsit întrebărilor puse de ei dar şi prin faptul că am ajuns să colaborăm şi ne-au ajutat cu câteva lucruri la pitch. În mare, pot să spun că atunci când ajuns acolo eram nişte străini, iar până am plecat am devenit o mare familie.

BANIDEI + ENERGY WILLOW + CĂTĂ = BANII VERZI
Image Hosted by ImageShack.us

Dacă am vorbit despre participanţi, ar trebui să vorbesc puţin şi despre organizatori pentru că ei au gândit toată treaba asta şi lor le datorăm tot ce s-a întâmplat acolo. Toţi au fost oameni de viaţă, cu simţul umorului extrem de dezvoltat dar şi dispuşi să te asculte şi să te ajute dacă ai nevoie de ceva. De apreciat faptul că au reuşit să ne motiveze, să ne distreze şi să ne unească atât de bine şi într-un final să ne schimbe şi să ne ajute să evoluăm.

Vă mai amintiţi opera noastră de la seminarul regional?
Image Hosted by ImageShack.us

hai să vă arăt şi cine se ascunde în spatele numelor ...
El e Tibi, şeful de trib de juriu
Image Hosted by ImageShack.us

Paul, cu pălăria lui care seamănă cu a mea
Image Hosted by ImageShack.us

Oana ... adică "Cum nu-i ştiuca ca calcanu, nu-i nici Oana ca bibanu! / Linişte-n platou, începe OANA SHOW!"
Image Hosted by ImageShack.us

Sorin
Image Hosted by ImageShack.us

şi, Marius cu care nu am poză
Image Hosted by ImageShack.us


Atmosfera.(sau ce am făcut?)
În prima zi, am descoperit că avem fiecare un plic cu numele nostru pe perete şi că în acele plicuri ceilalţi ne pot lăsa sugar cube-uri, adică bileţele cu mesaje în caz că i-am impresionat sau le-a plăcut ceva la noi iar după ce am lămurit chestia asta, ca de fiecare dată la un început de seminar, am început să ne jucăm puţin ca să ne cunoaştem adică am făcut o "hartă" mare în spatele hotelului şi ne-am poziţionat fiecare aproximativ unde ar veni oraşul nostru faţă de Predeal, am făcut un topogan pentru mingiuţa lui Cătă şi apoi ne-am împărţit în holding-uri şi am făcut un concurs care consta în cine aduce mai multă apă de lângă brad iar după asta am făcut un fel de "puzzle" ... adică erau nişte hârti cu jumătăţi de cuvinte şi trebuia să-i găsim pe cei care au cealaltă jumătate ca mai apoi să desenăm ceva sugestiv. A urmat o seară mai seacă pentru că încă nu cunoşteam prea multă lume şi am stat mai mult cu echipa, chiar şi la "Romaninan party" (erau chefuri tematice în fiecare seară).

Holding-ul nostru
Image Hosted by ImageShack.us

A doua zi s-a bazat pe "Creativitate & Inovaţie", am mai glumit şi ne-am distrat foarte tare datorită "Zeului cu templul la 310" adică Alex, colegul nostru de echipă care a încins puţin lucrurile pe acolo. Pe lângă asta ne-am mai jucat, dar în cea mai mare parte am fost serioşi. Am învăţat (printre multe altele) să ne ignorăm limitele, să fim îndrăzneţi, să nu ne mai auto-cenzurăm şi că orice idee e bună. Astfel, cartonul unui sul de hârtie igienică s-a transformat într-un transportator de furnici afectate de Cernobâl, în care să se relaxeze şi să-şi revină. Mai târziu, dintr-o cutie cerşită pe la cantină s-a născut "Domnul Gâdilici", o maşinărie pentru oameni trişti care ar putea fi una dintre opţiunile pe care le-ar avea un Centru de relaxare şi înveselire, oferit de BANIDEI(firma noastră dă idei de afaceri, dacă nu mai ţineţi minte sau dacă nu ştiţi). Asta vroiam noi să pregătim şi să îmbunătăţim pentru pitch-ul din penultima zi. După ce am terminat pregătirile, ne-am întâlnit cu holding-ul Oanei (holding-ul de studenţi) şi a trebuit să prezentăm ce am pregătit în faţa lor, ca mai apoi să primim un feedback ... să nu vă mai spun cât ne-au chinuit şi cum ne-au întors pe toate părţile sâcâindu-ne cu departamentele şi cu multe alte chestii ... ca mai târziu Andrei, tipul care ne-a "supărat" cel mai tare să ne explice mai bine ce vroia să ne zică şi într-un final să ne propună să colaborăm. Mai târziu a fost un foc de tabără, la care am lălăit câteva ore cu The Board (echipa lui Andrei) şi Biorecy(nişte tipe din Constanţa care se ştiu foarte bine la chitară) şi câţiva de-ai noştri:
Apoi, a urmat My favourite celebrity, unde am fost îmbrăcată ca Avril Lavigne iar apoi "priveghiul verii" la noi în cameră, fiind ultima zi de vară. Astfel, Banidei a dezvoltat o nouă afacere(Evenimente funebre, haz de necaz) şi a lipit pe uşa camerei 210 un desen pe măsură.

focul de tabără, încă în picioare
Image Hosted by ImageShack.us

Bu pictând pe balcon
Image Hosted by ImageShack.us

Cu Sergiu, făceam moaca zâmbitoare şi moaca supărată
Image Hosted by ImageShack.us

Seara, pe balcon ...
Image Hosted by ImageShack.us


A treia zi s-a vorbit despre "Comunicare & Marketing" şi cu ocazia asta din nou am învăţat multe lucruri, care sunt extrem de utile şi în viaţa de zi cu zi, nu doar când vine vorba de afaceri. Atunci fiecare echipă şi-a filmat o reclamă şi şi-a pregătit o strategie de marketing pe marginea căreia din nou a discutat cu alt holding aşteptând un feedback. A fost ultima zi înainte de pitch aşa că s-a muncit pe rupte şi majoritatea au sărit nu numai peste party-ul "Rock 'n' roll" ci şi peste o bună parte din somn iar Banidei a sărit peste "botezul toamnei" pe care i l-a promis Barosanului (adică Dumnezeu). În seara aia am vorbit la telefon până târziu şi mi-am lăsat cartela în cameră iar colega mea dormea. Am bătut la uşă vreo 5 minute zicând "Andra, Andruţă ... te rog eu frumos deschide!" ca un soţ beat care vine dimineaţa acasă, stresând câinele juriului iar apoi am bătut la colegele de echipă la uşa cărora îmi răspunde Cătă ... iar pe fete le găsesc în halat respectiv în pijama. După ce îmi revin din şoc încep să întreb din nou disperată unde-i Andra şi ce-i cu ea. M-a salvat Bu care a intrat pe sub balcon şi i-a bătut în geam până a deschis(gândiţi-vă ce sperietură a tras săraca fată, mai ales pentru că i-am spus mai devreme că se întâmpla chestii ciudate la noi în cameră...).

Bu, intrând pe sub balcon (să-i dea Alex-adică Zeul- sănătate)
Image Hosted by ImageShack.us

Penultima zi a însemnat "Leadership & Management" şi muuuultă muuuuultă muncă. Am fost în prima tură la pitch-uri, a patra echipă. Am fost foarte stresaţi şi am avut foarte multe emoţii, mai ales pentru că o mare parte dintre noi prezenta pentru prima dată ceva în faţa unui juriu şi ne-am mai încurcat, am mai sărit peste părţi din prezenzare, am uitat să dăm şi melodiile din powerpoint şi a trebuit să cântăm noi ... dar în rest a fost ok. Am prezentat afacerea şi ideile la pitch-ul sub forma unui "pici adevărat" , adică a unui copil care s-a născut când au venit organizatorii la Cugir şi am făcut echipa, care a început să facă primi paşi la seminarul regional şi care acum deja ştie destul de bine să meargă şi care învaţă cum să se descurce în lume. Juriul a fost ok, s-a arătat destul de mulţumit şi din câte am văzut atunci, le-a plăcut măcar aşa, puţin prezentarea. Până au prezentat şi celelalte echipe pitch-ul noi, după principiul "work hard, party harder" am început să ne facem de cap prin camere, pe la recepţie şi să ne simţim cât mai bine cu prietenii pe care ni i-am făcut pe acolo. A urmat Cina oficială şi multe lacrimi ... unele de bucurie, dar cele mai multe de tristeţe iar dacă nu erau fetele din camera vecină, cărora le stricam priveliştea dacă schimbam afişul, pot să bag mâna în foc că priveghiul verii se transforma în priveghiul nostru spiritual ... deci, mulţumesc mult vecinelor de cameră! Dacă vă interesează, câştigătorii au fost Pick a sheep, Biorecy şi Spitalul de legume iar dintre studenţi au câştigat colaboratorii noştri, The Board. A urmat "Gangsta night"(în stilul Al Capone), multe chefuri până dimineaţă şi multă, multă distracţie ... iar câţiva şi-au luat ţeapă aşteptând răsăritul (exact cum am păţit eu la seminarul regional).

Cam cu o oră înainte să prezentăm pitch-ul
Image Hosted by ImageShack.us

În mijlocul prezentării (mă credeţi că am fost atât de stresată încât am uitat că aveam încă pălăria pe cap?)
Image Hosted by ImageShack.us

Domnul Gâdilici (sau Zeul seminarului)
Image Hosted by ImageShack.us

Ultima seară împreună
Image Hosted by ImageShack.us

Ultima zi a însemnat încheierea conferinţei şi a primei ediţii a proiectului "Despre tine pentru viitorul tau", multe lacrimi, multe ore cu trenul, multe discuţii în recepţie, multe sugar cube-uri, multe schimburi de id-uri şi numere de telefon, multe îmbrăţişări de grup şi multă, multă melancolie.

Exerciţiu de imaginaţie: să te trezeşti cu imaginea asta 4 zile la rând ...
Image Hosted by ImageShack.us

chiar înainte să plecăm ... muultă, muultă tristeţe.
Image Hosted by ImageShack.us

Cu ce am rămas.
Cu multe amintiri frumoase, cu prieteni în toate colţurile ţării şi cu posibile destinaţii în viitoarele vacanţe, cu experienţă atât în comunicare, relaţionare cât şi în afaceri. Am rămas cu sugar cube-urile pentru că, la fel cum scria pe un bileţel din seria noastră de bileţele anonime "nu contează cine scrie, contează că ai lăsat o impresie bună cuiva ..."

#alte persoane care au scris despre experienţa asta: Laurenţiu , Iulia .. şi dacă mai sunt lăsaţi-mi comentarii şi vă adaug şi pe voi!
Asta a fost cea mai tare experienţă a mea din vara asta, a ta care a fost?

6 comentarii:

Laur Lăzăristu' spunea...

Super tare. A fost cea mai tare experienta din viata mea de asemenea! ^^

Cristiana spunea...

mulţumesc pentru feedback, ca să vorbesc încă în "limba" de la seminar.

Adrian Laszlo spunea...

Superb! Meritai acest episod sa-ti salveze intreaga vacanta.

Cristiana spunea...

Adriaaaan >:D<

Mersi mult ... a fost o vara cam ciudata dar episodul asta i-a dat acel ceva special, de neuitat.

Adrian Laszlo spunea...

Si eu iti multumesc si ma bucur de reintilnire!
Vezi cum este timpul de necrutator? Gata, a zburat vara, a zburat vacanta! Asa cum a fost, cu bune si cu rele, dar sentimentul de relaxare si libertate face tot farmecul.
Inca o data, felicitari pentru reusita simpozionului si pentru amintirile frumoase.

Anonim spunea...

Frumoasa prezentare a unui eveniment frumos! A fost cea mai frumoasa felie din tortul vacantei care tocmai a trecut. Sera

Trimiteți un comentariu