miercuri, 1 iunie 2011

Bloggerii nebloggeri

Dreptul de a ne exprima gândurile înseamnă ceva, numai dacă,suntem capabili să avem gânduri proprii. (Erich Fromm)


Am constat că a fi blogger începe să devină o modă şi toată lumea încet, încet începe să-şi facă blog. Ok, ok ... am înţeles că vreţi să vă faceţi auziţi sau să fiţi tari şi să agăţaţi gagici dar nu mi se pare ok ca din 10 bloguri pe care intru pe 8 să găsesc aceleaşi citate sau aceleaşi articole furate de pe wikipedia (ca să nu zic că fură articole unul de alaltul) sau mai ştiu eu de pe unde iar pe al 9-lea să găsesc doar 2 posturi, chiar bune şi apoi brusc pauză.

Nu înţeleg de unde frica asta de a scrie, de a ne exprima gândurile şi de a încerca să venim cu ceva nou. Dacă nu încerci, nu ai cum să-ţi dai seama dacă eşti în stare să scri şi să trezeşti interesul publicului. Cert e că nu ai nimic de pierdut, cui nu-i place închide pagina şi deschide alta dar există posibilitatea să trezeşti interesul cuiva care va reveni şi care va da link-ul blogului şi altor persoane. Atâta timp cât nu încerci, rămâi un om mediocru în mulţime cu aceleaşi gânduri şi concluzii de duzină care sunt prea insipide ca să te ajute sau ca să te definească. Atâta timp cât nu depăşeşti bariera şi nu încerci să faci altceva nu eşti cu nimic mai bun decât cei din jurul tău. Nu înţeleg de ce ne e teamă să arătăm că suntem diferiţi, poate e teama de a fi respins şi marginalizat dar nu poţi rămâne mic şi neînsemnat pentru că aşa vor EI iar dacă EI te vor da la o parte, te asigur că o să găseşti oameni pe măsura ta care te vor aprecia şi să te accepta exact aşa cum eşti. Dacă tu crezi că eşti capabil să faci ceva de o calitate superioară eu zic că merită să încerci. Eu, până-n clasa a IX-a dacă-mi spunea cineva că am talent şi că o să-mi placă atât de mult să scriu îi râdeam în nas. Până atunci ştiam doar că sunt capabilă să gândesc altfel şi că pot observa lucruri pe care nu le observă atât de uşor toată lumea, apoi mi-am descoperit talentul la scris şi am început să-mi conturez lumea pe care acum o împart oarecum cu voi.

Deci, săriţi de la citate de acum câteva secole la ceva actual şi original. Vrem să vă citim pe voi, să auzim ce aveţi voi de spus. Dacă vroiam să citim Kant sau Aristotel mergeam la bibliotecă iar dacă vroiam să ştim detalii ştinţifice, istorice, geografice sau mai ştiu eu de care căutam un documentar. Am intrat pe blogul vostru în speranţa să vă descoperim pe voi, să descoperim ceva ce ne puteţi voi spune aşa că sperăm din tot sufletul să nu ne mai dezamăgiţi şi să ne arătaţi ce aveţi de oferit.

Până data viitoare, spor la scris tuturor!

6 comentarii:

Adrian Laszlo spunea...

Frumos spus! Important este nu atit sa bata cimpii toti despre rutina lor zilnica sau alte aspecte din viata lor cotidiana care pot sa nu intereseze pe nimeni. Rolul unui blog nu cred ca este doar de a fi un jurnal personal al cuiva, ci mai mult de a-ti dezvalui profilul raportindu-te la diverse subiecte si situatii. De aceea alegerea temei de discutie, stapinirea domeniului sau a unor cunostinte suficiente despre acea tema, astfel incit sa nu devii ridicol si ignorant, reprezinta elementele esentiale. Blogul de dragul blogului, aruncarea unor litere la intimplare doar sa formeze prin alaturare niste cuvinte fara substanta, utilizarea ca mijloc de critica, lauda, "agatat" si alte slabiciuni umane, nu inseamna nimic. Doar o exploatare gratuita a unui fenomen facilitat de progresul informatic.
In concluzie, utilizarea blogului ar fi grozav sa emane responsabilitate in continut si sa dovedeasca citirea inainte a "instructiunile de folosire", pentru a nu cadea in searbadul exemplelor date de tine, aici.
Eu, personal, cind citesc un blog vreau sa gasesc o opinie personala si pertinenta a autorului despre o situatie data, mai ales cind se dezvaluie si un punct de vedere nou, diferit si interesant despre un lucru aparent intors pe toate fetele. Nu cer mult, dar sa fie calitate!

Adrian Laszlo spunea...

Erata: "instructiunilor de folosire".
Graba, bat-o vina!

Cristiana spunea...

Corect. Vrem ceva proaspat, vrem ceva personalizat, vrem sa vedem ceva ce nu ar putea face si alte persoane exact la fel cum ai ales tu sa faci.

hapi2233 spunea...

Cris, scurt pe doi, adevarul (meu) e ca nu toti se pricep sa scrie.....ba unii n-au nici macar picde talent narativ.....Dar eu cand am scris asa ceva am fost putin urecheata si mi s-a spus sa nu fiu atat de mofturoasa,...
Insa....am putine persoane pe care le urmaresc, citesc, comentez- adica exact cei trecuti le blogroll si inca vreo 2 aparuti de curand

Cristiana spunea...

dacă nu pot scrie, nu au o opinie de exprimat, nu au ei ceva de spus, indiferent sub ce formă ... atunci de ce se mai chinuie cu blogul?

hapi2233 spunea...

Unii din plictiseala, altii pentru ca li se pare cool

Trimiteți un comentariu