vineri, 22 aprilie 2011

Sărbătoare?

Fragment din articolul Scrisoare pentru Moş Crăciun:
"..mă întristează foarte mult atmosfera asta de sărbătoare pentru că mă doare să văd şi să simt falsitatea celor din jur, şi nu numai a lor. Tot mi se pare forţat şi fals, la fel ca şi bradul care zace într-un colţ în camera mea încă neîmpodobit..."
Mă încearcă acest sentiment şi acum, dar de data asta ştiu de ce şi nu mi se mai pare deloc ciudat.

Ce ciudaţi sunt oamenii, au nevoie de sărbători ca să se simtă bine, ca să fie mai buni, să dăruiască sau pur şi simplu pentru a petrece puţin timp cu familia.

Ăştia suntem:
  • Mergem la biserică pentru a auzi ultima bârfă şi pentru a vedea care cu ce ce îmbrăcat.
  • Ţinem post, dar nu ne ferim să minţim, să bârfim sau să înjurăm de câte ori avem ocazia.
  • Facem mâncare cât pentru încă alte trei familii şi nici măcar nu stăm acasă şi pe urmă trebuie să aruncăm mai mult de jumătate.
  • În perioada sărbătorilor dărum şi încercăm să fim mai buni dar trăim într-o lume în care e mereu nevoie de puţină bunătate iar oamenii au probleme şi au nevoie de ajutor zilnic, nu doar atunci. Sărăcia şi problemele nu dispar peste noapte.
Chiar vi se pare ok ce se întâmplă sau nu vă daţi seama? Chiar e nevoie să fie nu ştiu ce sărbătoare ca să schimbi ceva, să îţi schimb atitudinea şi să încerci să fi mai bun?

Fiecare zi poate fi specială şi sunt atât de puţini cei care realizează asta. În fiecare zi poţi sărbători ceva, poţi să profiţi de faptul că ai pe cineva alături şi că eşti în locul respectiv în momentul respectiv. În fiecare zi poţi găsi noi metode pentru a te simţi bine, pentru a te distra ... totul e limitat doar de imaginaţie (o să scriu un articol şi despre asta în curând). Dacă simţi că trebuie să dăruieşti ceva, să spui ceva fă-o indiferent de ce spune calendarul. Nu contează dacă e decembrie, aprilie sau septembrie ...nu te mai lăsa influenţat, nu mai amâna ... pur şi simplu fă ce simţi că trebuie să faci.

14 comentarii:

Iulia A. spunea...

Da, de acord. După cum ți-am zis și înainte, mi-ai furat ideea :)). Acum va trebui să caut altă sursă de inspirație... Oricum, spor la scris, bine că ai revenit pe aici, chiar azxi am fost întrebată ce se întâmplă de nu mai scrii nimic....

Cristiana spunea...

Lenea ... stai prin zona, am multe idei!

hapi2233 spunea...

Bine te-am gasit Cristiana :)
Ah, moda cu mersul la biserica pentru a ne holba lahainele altora o cunosc.....m-am incetatenit cu ea in perioada in care eram copila si era moda aceea ca de Paste sa ne cumparam haine noi....Eram invidioase unele pe altele (la liceu) daca una isi lua si pantofi si bluza si fusta :)))) Dar acum cand ma gandesc retro mi se pare amuzant....
Azi am intrat intr-o biserica catolica, ...intr-un oras turistic .intr-o zona care nu e foarte bantuita de calatori :) , am fost inauntru doar eu si insotitorul meu, am spus o rugaciune scurta si m-am bucurat de intimitatea domului, de simplitatea scaunelor , frumusetea picturile (multe biserici catolice nu sunt pictate inauntru dar asta era......)

Cristiana spunea...

şi eu am intrat în multe biserici, dar recunosc că cel mai bine m-am simţit în bisericile catolice, prima dată a fost în Notre Dame, marea catedrala din Paris. Cu toate că era multă lume, era o atmosferă incredibilă, liniştitoare şi m-am simţit extraordinar. A doua oară când am simţit că întradevăr sunt într-o biserică a fost Basilica Sfantul Pavel din Roma, unde ne-am dus seara cam pe la 9, după o zi în care am fugit prin Roma mai ceva ca la maraton şi când am intrat acolo parcă am intrat în altă lume, era un cor acompaniat de o orgă ... atât de bine şi de liniştită nu cred că m-am simţit în toată viaţa mea de până atunci...

hapi2233 spunea...

Si eu am locurile mele in care ma simt bine....de exemplu o manastire undeva langa Cluj ( ortodoxa). Nu conteaza ritul bisericii in care ma rog dar daca doresc sa asist la slujba prefer biserica ortodoxa pentru ca inteleg mai bine savarsirea liturghiei.
Imi imaginez ca biserica din Roma este superba....si mai ales la 9 seara probabil canu era multa lume
Notre Dame ...hm.....poate ca sufar eu de o usoara claustrofobie.....rar am prins-o accesibila. Asa ca o prefer in poze si in desene :)
In anumite locuri descopar bisericute mai mici sau foarte mari despre care nu am stiut....si uneori simt acea energie pozitiva cand intru inauntru.....

Serafina spunea...

Subscriu şi eu la ideile tale. Mi-e lehamite de pretinsa atmosferă de sărbători, de nesfârşitele pregătiri, de toată făţărnicie şi falsul acestor sărbători sau a altora asemănătoare. Drept urmare eu.. citesc, învăţ, conspectez şi meditez la o lumea mai bună... chiar dacă este iluzorică... despre biserici mă abţin să comentez, îmi cunoşti părerea...

Cristiana spunea...

@hapi2233
la Notre Dame, din cate imi amintesc am fost in timpul saptamanii, in jur de ora 12. Am urcat pana sus, apoi am intrat inauntru si din cate imi amintesc desi era multa lume, mi-a placut atmosfera ... poate si pentru ca a fost prima biserica din strainatate pe care am vizitat-o.

@Sera
da, stiu! Oricum, ne vedem luni la udat :)

hapi2233 spunea...

Deci mai e obiceiul cu udatul....! Sa ghicesc ca tot in Ardeal?
Majoritatea comentatorilor de la topicul meu despre "udat" spuneau ca ei nu au auzit de asa ceva, ajunsesem sa cred ca numai un grup restrans il practica :D

Serafina : nu este bine sa generalizezi. Nu toate lumea care tine traditia este fatarnica si interesata :)

Cristiana spunea...

da, la noi încă mai e(la noi în Cugir şi pe la Sera prin Cluj era, din câte am înţeles) ... vin tot felul de ciudaţi şi te parfumează cu şpreiuri bărbăteşti din cap până-n picioare!

hapi2233 spunea...

Ah, dar exista posibilitatea sa nu le deschizi usa :)
Sau la sat te opresc si pe strada?

Cristiana spunea...

la sat nu stiu cum e, dar eu ieri chiar m-am intalnit cu cineva pe strada seara, cand veneam acasa si m-a udat :))

dacă-mi amintesc bine, anul trecut eram cu tata cu maşina şi l-am făcut să oprească ca să stropească o femeie care căuta prin gunoaie, într-un colt al orasului. A fost foarte amuzant :))

hapi2233 spunea...

:)) a fost dragut din partea ta.Iti dai seama ca s-a simtit si ea importanta
Imi amintesc ca pateam si eu de-astea cu opritul pe strada in ziua de udat dar erau cunoscuti....altfel,fugeam cat ma tineau tocurile

Cristiana spunea...

nu îţi place să socializezi cu străinii, nu? :))

dacă mă oprea cineva necunoscut ... nu ştiu cum aş fi reacţionat ... poate aş fi stat sau ... poate i-aş fi spart ouăle, la propriu. Depinde şi de cine mă oprea.

hapi2233 spunea...

Nu, nu, nici astazi nu imi place sa socializez cu strainii....Uite, depinde da situatie. Sa zicem ca sunt la dentist si mai e o doamna acolo, poate intru in vorba, intreb la ce ora e programata, cum i s-a vindecat operatia si nimicuri de.astea :D
Dar cand sunt undeva in vacanta sau pe strada intr-un oras mare sau in metrou, sau in statia de tramvai nu imi place sa fiu abordata, las capul in jos, ma retrag :)
Bine, daca ma intreaba cat e ceasul sau care linie duce in centru , iti dai seama ca raspund.....nu-s chiar salbatica

Trimiteți un comentariu