marți, 5 aprilie 2011

Mister [II]

Misterul e unul dintre acele lucruri care fac ca lumea din jurul nostru să fie mai frumoasă şi totodată mai suportabilă pentru că datotită lui mereu există ceva incredibil care aşteaptă să fie descoperit, mereu există ceva la care poţi să visezi.

Imaginaţi-vă cât de banală şi fără sens ar fi viaţa dacă am şti totul despre cel de lângă noi, tot ce urmează să se întâmple, mă rog, tot ce ar fi de ştiut . Ce am mai putea face? Ce noutăţi am mai putea aduce? Nu ai putea fi primul care vede ceva, care înţelege sau care descoperă ceva. Toţi ar vedea lumea exact aşa cum ai vedea-o şi tu. Am fi doar nişte marionete, nişte actori nenorociţi cărora în momentul în care s-au născut li s-a pus în faţă un scenariu pus la punct până la ultimul detaliu, un scenariu în care nu pot să schimbe nimic şi nu au de făcut nimic altceva decât să îl respecte. Misterul este cel care te condamnă la libertate, este cel care îţi oferă mereu posibilitatea să descoperi ceva nou şi să fi surprins sau dezamăgit de ceea ce vezi, să ai sentimente şi să-ţi formezi o personalitate, să te reinventezi reinventând şi redescoperind lumea în fiecare zi, îţi dă un motiv bun ca să-ţi doreşti să te apropi de cineva, să-l cunoşti, îţi oferă posibilitatea de a visa şi de a greşi. Misterul îţi dă speranţă, speranţa că va fi mai bine. Speranţa că totul are un sens. Speranţa că există ceva după moarte. Îţi oferă libertatea de a interpreta ce ţi se intamplă, de a căuta propriile răspunsuri, şi din moment ce totul e atât de relativ, de instabil îţi oferă libertatea de a crede ce vrei şi îţi permite să abuzezi de dreptul de a te minţi singur, de a te intoxica cu iluzii şi vise.Ai tot timpul ocazia să te redescoperi şi să redescoperi lumea. Ai tot timpul ocazia să faci un lucru nou, să vezi un lucru nou, să-ţi pui întrebări şi să găseşti răspunsuri pe care mai târziu să le poţi contrazice. Misterul te transformă într-un marinar care se aventurează în necunoscut şi care după fiecare zi mai trasează câteva linii pe atlas.

Spuneam că misterul ne fereşte de dezamăgiri, fără mister nu ar mai exista societate, nu ar mai exista nimic pentru că nu am avea pe nimeni. În general oamenii se aproprie treptat unii de alţii şi tot treptat încep şi să se cunoască mai bine, să înţeleagă punctul de vedere al celuilalt şi să afle din ce în ce mai multe lucruri despre el. Imaginează-ţi că într-o lume fără mister în momentul în care ai întâlni pe cineva i-ai cunoaşte toate defectele şi tot trecutul. Te-ai mai putea apropia de el?

Ai în faţă un întreg univers care aşteaptă să fie descoperit, profită de asta. Nu crezi că ar fi timpul să te desparţi de ochii celorlalţi şi să încerci să vezi mai mult cu ai tăi? O să fi surprins de câte lucruri poţi descoperi doar dacă te opreşti pentru o secundă şi priveşte în stânga şi în dreapta. O să descoperi ceva nou în fiecare zi, totul depinde de unghiul din care priveşti.

7 comentarii:

Mandy Lane spunea...

Omul isi doreste sa dezvaluie misterul, iar cand l-a dezvaluit, (asta daca l-a dezvaluit) isi doreste sa nu fi facut asta. Misterul trebuie sa ramana misterios! :)

Mandy Lane spunea...

P.S.: Imaginea atasata e superba! ^^

Iulia A. spunea...

Da, despre mister se pot spune atât de multe... Cred că farmecul lui e tocmai faptul că e misterios :)). Și acum va veni Sera cu erorile logice :D. Un singur lucru mai am de zis despre mister. De fapt, e un citat de Paler: „explicat, misterul nu se lămurește, ci moare.” așa că mai bine să fim democratici și să îi lăsăm dreptul la viață :D.

Serafina spunea...

Şi Sera începe a zice... astăzi sunt poetică, tocmai am terminat de citit un ciclu de cinsprezece poezi.... iar logică ucide poezia, deci la dracu cu ea.... doar astăzi!!!! Misterul este fascinant doar atâta timp cât este mister, tautologie sau nu aveţi dreptate şi tu şi Paler, mai mult nu am de gând să-l ucid. Sunt foarte democratică astâzi, şi subliniez, doar astăzi... Mă bucur să observ cu cât optimism vă îmbracă acest subiect.

Cristiana spunea...

@Mandy Lane
Mersi, am cautat-o mult. Misterul e fermecator atata timp cat ramane misterios, ai dreptate!

@Iulia
„explicat, misterul nu se lămurește, ci moare.” genial nea' Paler, ca de obicei. Perfect de acord.

@Sera
vreau sa vad cat te tine atitudina asta :)). Da, suntem optimiste, misterul ne fereste de dezamagiri :))
Apropo, eu si Bu nu putem veni la filosofie vineri ... mergem la MATE-FIZICA, ne-am facut un proiect foarte tare, maine il finalizam. Tre' sa-ti povestesc, o sa te distrezi!

Serafina spunea...

Abia aştept! Despre ce este proiectul? chestia cu democraţia... joi de la trei la doi, iar cu poezia probabil tot atât ... să nu uitâm că sunt totuşi profa de logică, argumentare şi comunicate de presă... astăzi

Cristiana spunea...

e mult de povestit, e un joc, mai bine iti explic dupa ce se termina. Suntem 8 persoane, ideea a fost a mea, maine ii spunem la profa la ce ne-am gandit. Sper ca rezultatul sa fie pe masura asteptarilor mele.

Trimiteți un comentariu