luni, 10 ianuarie 2011

Despre măşti

Oamenii sunt cei care vor să te urâţească, sau urâţenia e în tine şi îi iei pe ei ca pretext?(Constantin Noica )

Îmi plăcea să fiu înconjurată de cât mai multe persoane, să mă plimb şi să cunosc cât mai mulţi oameni iar acum prefer să stau singură, în casă, să nu ştiu de nimeni şi nimeni să nu ştie de mine. Mai nou şi atunci când mai e cineva lângă mine şi aud cum şi ce vorbeşte parcă e prea mult. Toţi poartă atât de multe măşti, au atât de multe feţe pe care le afişează cu atât de multă nonşalanţă. Pur şi simplu m-am săturat, mă simt sufocată de atâta falsitatea şi laşitatea. Da, laşitate ... pentru că nu au curajul să arate cine sunt ei cu adevărat ... le e teamă că vor fi respinşi, că vor fi vulnerabili şi nu îşi vor mai putea atinge scopul pentru că toţi au un scop ... dacă nu existau scopurile, măştile nu aveau nici un rost. Nu pot să nu mă întreb ... cum aţi arăta dacă v-aţi da jos măştile, oare în interior sunteţi chiar atât de hidoşi şi de respingători cum vă consideraţi sau cel puţin cum îmi lăsaţi impresia? Cum ar fi lumea dacă fiecare şi-ar trăi propria lui viaţă, şi-ar juca rolul într-un film regizat de propria conştiinţă? Oare voi sunteţi conştienţi de măştile pe care le purtaţi sau v-aţi obişnuit atât de mult să trăiţi aşa, cu ele încât totul vi se pare absolut normal?Trăim într-o lume întoarsă pe dos. O să dureze ceva timp până o să reuşesc să ignor şi acest aspect(daca o sa reuşesc) dar până atunci pentru mine nu există decât vreo 3-4 persoane pe care le pot numi prieteni pentru că în faţa lor mă pot deschide fără să mă lovesc de un zid de gheaţă şi pentru că simt că lor chiar le pasă.

8 comentarii:

Iulia A. spunea...

Deci... având în vedere ora târzie, faptul că mâine avem școală (!), faptul că azi am scris cam 6 ore jumate la eseul despre „Sensul existenței umane în Univers” și faptul că acum văd monitorul dublu, mă mai și sperii de poza asta a ta!!! :((
Whatever, să trecem la ce avem de făcut: la faza cu măștile, ai dreptate. Cred că ar fi cazul să ne întrebăm dacă există vreo persoană care să nu aibă niciodată vreo mască... Sunt excepții rare cei care spun cu adevărat ce simt și care se comportă frumos cu tine fără să aibă un interes. E aiurea, dar în centrul toturor cred că stau cuvintele care încep cu „ego” (o să scriu un post despre asta, cât de curând:D). Pentri fiecare, lumea gravitează în jurul lui și nu contează nimic altceva decât să fie fericit. Toți suntem egoiști și afișăm măști. Poate că totul ar fi mai banal sau mult prea urât dacă am fi noi înșine... Mă rog, chestiile astea le filosofăm noi la următoarea pregătire sau, de ce nu, la o cafea...
Well.... (ce ziceai mai înainte:)) ), cam atât, că nu mai sunt în stare să gândesc! :)) :*:*

Cristiana spunea...

mersi, cred ca vom iesi la o cafea si vom dezbate chestia asta! acum mi-e lene, am avut o zi grea si pic cu capul pe tastatura!

Ne vedem maine prin liceu ... asta daca ne trezim si ajungem si pe acolo :))

Cristiana spunea...

am schimbat poza, azi mi-a fost rau toata ziua si cand am intrat pe blog si am vazut poza aia mi s-a facut si mai rau :))

Iulia A. spunea...

No ni măăăăăă! (by Rusu, tre să știi:D)
Trebuia să o lași, începusem să mă obișnuiesc cu ea... :(

Serafina spunea...

"Trăim într-o lume întoarsă pe dos", excepţională descriere a lumii umane reale în contradicţie vădită cu ideala lume a viselor. Îmi place ai putea să încerci să dezvolţi ideea. De asemenea ideea cu ego centrat în mijlocul universului ştiut îmi place foarte mult. Ce vreau să întreb este: suntem vinovaţi sau suntem condamnaţi, la a nu putea intra într-o relaţie autentică cu celălalt?

Cristiana spunea...

o să încerc o continuare ... într-un fel suntem condamnati, dar în acelaşi timp şi vinovaţi pentru că nu ne opunem, pentru că nici măcar nu încercăm. Dar, într-un fel ciudat asta dă ceva special lumii, mister ... îţi oferă ocazia să-l descoperi pe celălalt. Dar tot sunt de părere că viaţa e mult prea scurtă ca să fi altcineva.

Web Design spunea...

Un articol foarte interesant. De asemenea si blogul este frumos si am gasit o groaza de lucruri interesante. Merita sa-l adaug in bookmark. Tine-o tot asa si te voi vizita in fiecare zi. :)

Cristiana spunea...

Multumesc, ma bucur ca iti place! Esti bine venit oricand.

Trimiteți un comentariu